TNT Post Sure we can (not)
TNT Post: Sure we can
TNT Post Sure we can pakketen laten verdwenen. TNT Post Sure we can je meer dan een half uur laten wachten bij de klantenservice.
Vandaag heb ik het echt gehad met TNT Post. Zoals iedere webshop versturen we dagelijks vele pakketen met TNT Post. De pakketen hebben een track and trace code zodat klanten precies kunnen zien waar het pakket is. Super handig, als TNT Post er dan ook wat mee zou doen. De afgelopen maanden zien we veel TNT postmannen verschijnen, maar ze verdwijnen ook net zo rap. Iedere week zien we nieuwe gezichten, die helaas in de meeste gevallen niet zo gemotiveerd zijn. Soms liggen TNT postpakketen gewoon voor de deur. Of vinden we een briefje van TNT Post dat ze het de volgende dag komen leveren. Maar dan komt er niemand. Als je dan belt om te vragen waar het watMooi pakket is gebleven, is het net of je Chinees praat. Je hebt een briefje en een pakketnummer maar dat is nergens te vinden in het TNT Post systeem. Weet je dan met welk antwoord ze komen, niet lachen. Dat briefje zal wel door een kind in de buurt geschreven zijn en in jullie brievenbus zijn gestopt. Ja, slim kind dat een TNT Post briefje heeft en een pakketnummer kan schrijven.
We hebben twee postmannen van de oude stempel. Die de pakketen goed scannen en ook meedenken. We hebben er zelf een die in het weekend een pakket voor watMooi komt afgeven omdat hij onze auto voor het kantoor ziet staan. Dat is hoe ik vind dat TNT Post hoort te werken. Maar ja ze bezuinigen op personeel, op oude goede krachten en dan wordt het een zooitje. En wij en onze klanten hebben daar last van.
We hebben een goede klant wonen in Frankrijk. Die maandelijks haar TNT Post bestellingen ontvangt. Alleen deze keer ging het mis. Volgens de track and trace code lag het pakket in een depot in Frankrijk. Nadat ik 22 minuten had gewacht kreeg ik eindelijk iemand van TNT Post zakelijk aan de telefoon. Ja, dat is lastig mevrouw de code geeft aan dat het in het depot lig en dat het wordt teruggestuurd naar Nederland. Ik wil niet dat het wordt teruggestuurd, het moet worden afgeleverd. Dat kan niet want hij heeft al de code dat het retour wordt gestuurd. Maar dat wil ik niet, het adres klopt, alles klopt, gewoon bezorgen. Maar bezorgen is lastig. Volgens de track and trace code is het op 4 september verstuurd. Waar het nu is weet niemand, maar ik wil het wel graag weten. Deze keer moest is gelukkig minder lang wachten, 17 minuten voor een antwoord. Sorry mevrouw iemand is er bij de grens vergeten een sticker op te plakken dus weten wij ook niet waar het is. Gek wordt ik ervan. Als het pakket ooit boven water komt ben ik twee keer Internationale verzendkosten kwijt. En ik denk dat de klant haar zomerkleding wil omruilen voor winterkleding.
Ook in Nederland gaat het fout. Geef ik bij TNT Post een zoekopdracht omdat een pakket nooit is aangekomen. Ontvang ik een mooie brief van TNT Post. Dat de verzending is aangekomen op het bestelkantoor in Almere en dat ze ervan uitgaan dat de zending dezelfde dag is uitgereikt. Ervan uitgaan, ik ga ook van zoveel uit maar met zo'n instelling kan ik geen bedrijf runnen. Of ik de volgende keer dan maar een pakket wil versturen met handtekening ontvangst.
TNT Post: geld aftroggelen van ondernemers, Sure we can.