P+
lanceert unieke affiliated webshop
Een nieuwe webshop, omdat de duurzame wereld elke week weer prachtige nieuwe producten lanceert. Een webshop die alleen de meest bijzondere innovaties toont. Een webshop die niet zelf verkoopt, maar doorlinkt naar vertrouwde adressen. P+ lanceert vandaag een unieke affiliated webshop, in samenwerking met de webshops watmooi.nl (mode), eco-logisch (wonen en werkplek), goodforall (geschenken) en managementboek.nl (selectie van de beste duurzaamheidsboeken). P+ beschrijft het verhaal achter deze producten en diensten, journalistiek, positief-kritisch. Op de webshop staat nu een selectie van de producten die de afgelopen maanden in P+-magazine werden opgenomen in de productrubriek. Het assortiment zal wekelijks worden uitgebreid. Hoofdredacteur Jan Bom van P+: “We hopen op deze manier consumenten en bedrijven te helpen bij het maken van duurzame keuzes. Er zijn in Nederland twee miljoen Cultural Creatives, die op zoek zijn naar duurzame mode, naar mogelijkheden om hun huis en werkplek duurzaam in te richten. Het is een groeiende groep die een cadeautje wil geven dat bijzonder is. Ze willen hun de tijd wil verspillen voor de buis, maar pakken een boek waar ze nog iets van kunnen leren.”
In korte tijd heeft de webwinkel watMooi.nl zich ontwikkeld als aanjager van duurzame mode. Eigenaresse Joke Bom is inmiddels een graag gevraagde deskundige, die onder andere de catwalk op de Awearness Fair Fashion Event in Arnhem organiseerde. Maar straks kleedt ze ook de kopstukken uit de duurzame wereld aan, op de vooravond van de Dag van de Duurzaamheid, in Amersfoort. De website WatMooi.nl was genomineerd voor de eerste prijs van de Beste Thuiswinkel-award. Omdat mode met de seizoenen wijzigt, beschrijft P+ bijzondere ontwerpers in de collectie, zoals Van Markoviec, Rianne de Witte, Alchemist en het Peruaanse label Misericordia. Sjoerd Roorda, verantwoordelijk voor de techniek achter deze razendsnel lopende webwinkel, is ook de man achter de schermen van de affiliated webshop van P+.
Eco-logisch begon uit de boosheid van decorbouwer Rob Bos, die zich een ongeluk zocht wanneer hij iets wilde bouwen en ecologische kwaliteit eiste. Als een postzegelverzamelaar begon hij zelf producten en merken te verzamelen. Deze passie groeide uit tot een Makro-achtige winkel in Amsterdam, vol stellingen. Een webshop volgde. En veel media-aandacht, want Bos ventileert uitgesproken meningen. De winkel en zijn website van Eco-logisch zijn inmiddels een feestwinkel voor duurzamen, vol verrassingen. Alles is bij Bos te vinden. Nou ja, bijna alles. In de handmatig opwindbare vibrator had hij geen zin.
Goodforall is de webshop van het duurzame Kerstpakket, waarin alles samenkomt wat deze enthousiaste dames in hun magazijn opslaan. Directeur Marja Baas maakt zich er niet zo makkelijk af als andere webshops, maar kiest voor een eigen identiteit. Dus: eigen design, eigen opdrachten in landen als India. Dat levert risico’s op, maar ook verkoophits, zoals My Paper Bag, de natuurlederen tas die zo lijkt op de oude bruine papieren zak. Marja Baas loste zo eindelijk het probleem van P+-redactrice Hetty Nietsch op, die nooit wist hoe ze al haar schrijfbloks, boeken, en productiesheets op een elegante manier met zich mee moest sjouwen. Maar de dames van Goodforall stonden ook aan de basis van het succes van de Dreamflyer, de ideale vervangen voor het vuurwerk op Oudjaarsnacht.
De relatie met managementboek.nl is al wat ouder. Hier maakte P+ al eerder een lijst op van “MVO-Classics”. Alleen de nieuwe boeken die van ons 5 sterren krijgen komen op deze selectie voor. Denk aan “Duurzamer Ondernemen” van P+-columniste Marleen Janssen Groesbeek. En natuurlijk alle recente boeken van Peter Senge.
Blijft het hierbij? Hoofdredacteur Jan Bom: “Dacht het niet. Er zijn nog genoeg witte vlekken. Ik denk dat de eerstvolgende webshop waar we mee gaan samenwerken kleding en speelgoed voor babies en kleine kinderen aanbiedt. Maar we willen de eigenaars van de webshops wel persoonlijk kennen. Ook al zijn wijzelf niet juridisch verantwoordelijk, omdat wijzelf niet verkopen, wanneer we een product aanbevelen, willen we wel dat het verkopende adres vertrouwd is. We gaan alleen vreemd wanneer we iets heel bijzonders ontdekken dat onze affiliated webshops niet in het assortiment hebben.”