Betaal met je bloed en niet met je geld!
shop nu: http://www.theredrail.com
Mooie mode
Vrijdag 16 juli om 13.00 uur wordt tijdens de Amsterdam International Fashion Week de unieke modecollectie ‘The Red Rail’ geshowd. De collectie is gecreëerd door 18 veelbelovende ontwerpers, die met de hulp van topontwerper Claes Iversen en Angelika Groenendijk-Wasylewski, oprichtster van Young Designers United , geselecteerd zijn. Deze collectie, bestaande uit 35 unieke stukken, zal niet te koop zijn met geld. Voor geen miljoen. Je krijgt het cadeau in ruil voor jouw cadeau aan iemand anders, namelijk je bloed.
The Red Rail is een project met het doel een nieuwe generatie bloeddonoren te creëren en het geven van bloed op de kaart te zetten bij jongeren. Want het aantal bloeddonoren staat onder druk. Dat zegt Nivel, het onderzoeksinstituut voor de gezondheidszorg. Volgens het instituut zijn er nu nog geen acute problemen. Door de vergrijzing en de hoge leeftijd van de gemiddelde donor, is echter de kans groot, dat er over zo’n 3 jaar een tekort aan bloeddonoren zal ontstaan. Reden voor het ideëel communicatiebureau Stichting Nobel, die dit project initieert, om in actie te komen en op een uitgesproken manier de aandacht te vragen van jongeren. De hoofdsponsor van dit project is Stichting DOEN.
The act of giving
“Wij willen het ‘geven’ binnen het referentie kader brengen van meer jongeren. In dit specifieke geval het geven van bloed. Iets van jezelf geven aan een ander persoon dat zo persoonlijk is als je eigen bloed, is een prachtig voorbeeld van een altruïstische gift, aldus Jasmijn Andringa, directeur Stichting Nobel.
De 18 opkomende modetalenten hebben ieder een gehele outfit ontworpen voor het ‘The Red Rail’ project. Uit alle ingediende ontwerpen, hebben Claes Iversen, Angelika Groenendijk Wasylewski en Jasmijn Andringa een selectie gemaakt, waarbij vooral gekeken is naar de originaliteit en draagbaarheid van het item. Alle ontwerpers hebben hun inspiratie gehaald uit het thema van de collectie: ‘The act of giving…blood !’ De collectie wordt over een half jaar ‘verkocht’ en wordt daaraan voorafgaand 2 weken gepresenteerd bij de ‘Young Designers United’ winkel in Amsterdam.
Ik ben reuze benieuwd naar deze schitterende collectie. En het leuke is dat ik nu eens kan gaan shoppen en mijn credit card thuis kan laten.